10 trucs per a explicar ciència

Eines de la comunicació per a la pedagogia de les ciències

La transmissió de coneixement científic és més que dominar bé el currículum i explicar-lo. El docent d’avui viu en un món dominat pel bombardeig continu de missatges, sovint banals. Per fer-se escoltar enmig de tot aquest soroll mediàtic ha de lluitar amb les mateixes eines i d’utilitzar també les estratègies pròpies de la comunicació. En aquesta xerrada farem un repàs a aquestes tècniques i als trucs més adients perquè el nostre missatge arribi de la millor manera possible a un públic, els nostres alumnes, sovint desmotivat i poc atent. Ens centrarem a estudiar com aconseguir l’atenció, reflexionarem sobre aquelles coses que podem fer per nosaltres mateixos i descobrirem com plantejar el tema, com transmetre motivació i fins i tot passió. Veurem que es pot encendre la guspira de la curiositat, que és importantíssim complementar experimentalment els continguts teòrics i que, de fet, tenim eines meravelloses al nostre abast.

Triar lloc